EL NOU “DIREKTE” A LA RECTA FINAL PER LA SEVA OBERTURA

El xef Arnau Muñío ens revela tots els detalls sobre el nou local, que obrirà l’últim trimestre de l’any 2024 a la zona de l’Eixample (Barcelona) sota el nom de Direkte.
“La decisió es va prendre fa dos anys, però trobar un local que encaixés amb el nostre concepte de barra ha estat molt difícil”, ens explica Arnau Muñío, el xef que ha convertit Direkte Boqueria en un dels restaurants més apreciats de la ciutat. Tot i que, com saben tots els que hi han passat, és segurament un dels més petits de Barcelona.
Exactament catorze metres quadrats que es van convertir en part del seu encant, però que també, reconeix, passen factura. “En deu anys no em veig en una cuina així”. Les limitacions del local han estat el principal motiu per a aquesta propera mudança.
“M’agrada molt el meu local i estar aquí. És cert que La Boqueria està una mica deteriorada i va a pitjor perquè tanquen les botigues i obren negocis turístics, però aquest no és el motiu”, explica el xef. De fet, quedar-se al barri era el pla inicial, però els preus dels locals i els problemes de molts dels que es traspassaven van obligar a ampliar la cerca.
El nou Direkte: ubicació i carta
L’important era trobar l’espai adequat, el barri era el de menys. Una llarga cerca que finalment els portarà al carrer París, número 200, a la cantonada amb Enric Granados. El nou Direkte perdrà, clar, el cognom de Boqueria i, si les obres ho permeten, obrirà aquest últim trimestre de l’any 2024.
El nou local tindrà 130 metres quadrats, amb una cuina molt més àmplia i una barra per a 18 persones. Tot i que reconeix que molts li pregunten si es tracta d’un moviment en cerca d’una estrella Michelin, no és així. “Si me la donen, encantat”, matisa.
La falta d’espai en el local actual ha condicionat en certa manera els plats. Les limitacions per a emmagatzemar obliguen a una cuina de mercat en el seu sentit més literal, amb compres diàries. ¿No afectarà el nou local aquest estil tan característic de Direkte Boqueria?
“La meva por és perdre l’essència, la proximitat al mercat. Però és prioritari no fer-ho, no sofisticar-nos massa, que és el que sempre passa amb un nou local. No vull doblar el tiquet mig, sinó continuar fent el mateix, però de manera més còmoda per a l’equip i per als clients”, explica el cuiner.